torsdag 29. oktober 2009

Julegaver


Her forleden dag kom min kjære inn døren og lurte på om vi ikke skulle begynne å kjøpe julegaver snart...Det er da jeg vet at jeg er seint ute med gavehandlingen, når min mann spør om sånt. Hos oss starter vi (ikke vi, JEG) vanligvis omtrent rundt månedsskiftet august/september, og det utelukkende fordi vi har en julegaveliste som er VEEELDIG lang. For å si det sånn; den bør spres på flere lønninger ellers kan det bli en skikkelig kjip julaften.

Det er da det er greit å jobbe litt på Galleri Skjold innimellom. Her fins unike og håndlagde julegaver til liten og stor. Jeg kan shoppe julegaver mens jeg er på jobb OG få pakket de fint inn. Helt genialt!

For her er masse å velge i. Jeg er veldig glad i engler og er spesielt glad i englekoppene og skålene vi har, laget av Jeanette A. Falbach. Disse kunne jeg tenkt meg i julegave (hint, hint..):


Porselensenglene er også utrolig fine, spesielt for oss som liker det hvite.

Ellers har jeg skiftet utstilling på galleriet i dag, og legg merke til kremmerhusene og hjertene som jeg lagde i går og som troner øverst på podiet. Hadde egentlig tenkt de skulle henge i vinduet, men det ble ganske fint og ha de stående og. Tusen takk, Linda, for trollhasselen! Som du ser har den kommet til nytte:-)

Vesken og ponchoen nede på bildet har jeg også laget. Kanskje noen har fått det med seg fra tidligere innlegg.

Hvis jeg skulle gå tom for julegaveideer på galleriet, er det bare å åpne døren og gå bort til Gjesdal Interiør som bokstavlig talt bare er et steinkast unna. I dette koselige huset her:

Hos Mona Gjesdal er det mye som frister:


Mona har mange fine lykter og lysestaker


Her er noe for de som foretrekker det mørke

For å si det sånn; vinningen kan fort gå opp i spinningen når man er på jobb i slike omgivelser. Hadde aldri fått lønn jeg, hvis jeg skulle jobbet i interiørbutikk.

Forøvrig tas andre gode julegavetips imot med takk!!


2 kommentarer:

  1. Så utrolig mye fint du lager!! Og jeg er enig med at det er mye flott i huset ved siden av også. Lenge siden jeg har vært begge steder, fint å slå to fluer i ett smekk:) Ha en flott helg. Klem fra Heidi

    SvarSlett
  2. Her var det jammen mye fint. Flotte julegavetips eller en oppmuntring tll seg selv.

    SvarSlett