lørdag 28. november 2009

Julepynt



Det er så utrolig spennende å hente opp julepynten fra kjelleren, for det er mye man glemmer i løpet av et år. Som disse snømennene, som vi fikk til jul i fjor. Synes de var riktig søte.


Denne stjernen, som det forøvrig fins tre av, var i mørkt tre, og knapt synlig i vinduet etter mørkets frembrudd. En omgang med hvit lakk fra Biltema gjorde susen. Nå glir den rett inn i mitt hvite interiør.

Ellers er jeg veldig glad i julepynt i glass, og jeg elsker engler! De er liksom den ultimate julepynten.


Men du finner nisser hjemme hos oss også - ihvertfall til ungenes begeistring. Ser forresten på bildet at den ene nissen mangler en hånd....It´s hard to be a nissemann...


Denne skjønne, lille julemusen er laget av eldstemann da han gikk på barneskolen. Den gangen var innholdet dynket i en meget intensluktende julekrydder duftolje, og dette er faktisk den første julen hvor den er helt luktfri:-) Er den ikke herlig?


På Plantasjen i går fant jeg disse søte, små lyktene til kr. 19,90. De måtte jo bare få bli med meg hjem.


To store flergreinede julestjerner fant også veien til kassen, til min manns fortvilelse. Han skjønte ikke poenget med flere greiner på en julestjerne, og mente en engreinet til 29,90 fikk duge....

Jeg lover jeg skal passe godt på de og vanne de litt nesten hver dag, kjære. De kommer garantert til å overleve både jul og nyttår:-) Jeg kommer til å gjøre alle dine dystre spådommer til skamme.

Hilsen Fru Mestergrønn...

Ha en fin adventshelg, alle sammen!

14 kommentarer:

  1. Likte glassengelen din spesielt godt. Kjøpte en engel i nesten samme stil på julemesse forrige helg. Har to fra før også, så nå blir det snart englekor.

    Artig julemus. Slike ting som barna lager i skoledagene må vi ta vare på.

    SvarSlett
  2. Ble jo helt i julestemning her! Tusen takk for hilsen hos meg idag :o) Alltid så koselig med kommentarer. Ha en flott 1.advent og kos deg med familien.
    Klem fra Gro

    SvarSlett
  3. Heisan, fru Mestergrønn! Lykke til med julestjernene!
    Så skjønn den julemusa var!
    Ha en koselig adventssøndag!

    SvarSlett
  4. Halloen..

    Her var mye herlig julepynt!
    Enig med deg, alltid like spennende og titte ned i de gamle julekassene.

    Ønsker deg en flott adventstid! Klem

    SvarSlett
  5. Mitt motto er at det er bedre med en stor julestjerne enn flere små,de store gjør seg virkelig! Mye fint hos deg,de lange nissene var fine! Fin ny juleheader ogs:)
    klem

    SvarSlett
  6. Mye fin julepynt du har:)
    Lurte på hvordan det var å spraye den julestjernen hvit i forhold til alle de små lysåærene?(de kan jo man ikke ta av?)
    Har 2 slike selv som jeg gjerne skulle hatt hvit:) Ha en fin 1.søndag i advent:)

    SvarSlett
  7. Heisann!
    Flott ny header med julestemning. Og så moro å se bilde av deg også...for det har ikke vært der før vel?! Nå er jeg litt i bakrus av ammetåka fremdeles, så hvem vet?!
    Den lille grå julemusen var festlig!
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  8. Hei på deg!
    Takk for koselig hilsen hos meg! : )
    Så mye flott julepynt du har! Snømennene var kjempeskjønne og glassengelen var aldeles nydelig! Snart tid for å børste støv av advents/ julepynten her også! : )

    Ha en flott søndag!

    - Hilde

    SvarSlett
  9. Jeg får sånn julestemning av bloggen din!!
    Og det finnes ikke mer sjarmerende julepynt enn de hjemmelagde, levende, og noen ganger ltt skakke tingene som ungene har lagd :)

    Ønsker deg en super søndag:)

    Klem fra Anett :)

    SvarSlett
  10. Hei, og takk for koselig besøk på bloggen min!!

    Så utrolig kreativ og flink du er - må titte meg lengre bakover i bloggen din ser jeg.. :o) Herlig julesteming har du laget i hjemmet også, så koselig!!!

    Ønsker deg en fin 1. søndag i advent videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  11. Her hadde du litt av hvert! Har veldig sans for den lille julemusa da :) Og juleengelen er spesielt koselig. God søndag til deg!

    SvarSlett
  12. OJ, så mye det er lagt inn siden jeg så her for bare noen dager siden. Jeg har øyeblikkelig lagt meg inn som følger. Her bør jeg ikke gå glipp av noe: )

    Jeg er helt fasinert over dine flotte signaturer. Dine "personlige" dekorerte merkelapper. Jeg er veldig nysgjerrig: ) Kjenner du til Solveig Refslund fra Danmark? I såfall bør du ta en titt på hvordan hun jobber.Det vil du like godt: )

    SvarSlett
  13. Så mye fin julepynt du har.Lurt å spraye stjernen.Bloggere må vel være storforbrukere av sparymaling hi,hi.God adventskveld.

    SvarSlett
  14. Skønt blog du har. Dejlig julehygge.

    Karen

    SvarSlett