fredag 20. august 2010

Forlenget levetid


Jeg liker å gi klær forlenget levetid, og dette skjørtet her har jammen fått leve lenge. Først som voksenskjørt, og så som redesignet barneskjørt. Jeg laget barneskjørtet for nesten to år siden av de to nederste kappene på et skjørt, og både silkebånd og paljettbånd var der fra børjan av, så det eneste jeg har gjort er å sy sidesømmene og en linning til å tre strikk i. 


Skjørtet har vært en stor favoritt, passer ennå, og er av utrolig god kvalitet. Det hadde imidlertid fått seg noen stygge flekker både foran og bak, så jeg klippet ut et par hjerter og sydde på i front,


og et bak på rumpen.


Og selvfølgelig måtte jeg sy navn på:-)


Nå har skjørtet forlenget levetiden i sikkert to år til. Begynner det å bli for kort i lengden, så setter vi bare på en bred blonde. Strikken får vi slakke litt om den skulle bli for stram. Men stort sett så er det vel mor (og far...) som vokser i bredden her i huset...


Med genser fra Noa Noa og jakke fra Zara,


og et par av fjorårets hjemmelagde pulsvarmere, har nok et sett med høstklær funnet veien i skapet.

Håper likevel sommeren varer litt til...

Ønsker alle sammen som titter innom en riktig god helg!

25 kommentarer:

  1. Så utrolig smart,fint med de hjertene du sydde på. Skikkelig flink du, har jammen meg sansen for din blogg,du inspirerer meg. Nå fikk jeg lyst til å sy. :)Klems.

    SvarSlett
  2. Å det var LEKKKERT Barbro! Fargene, ideene og ALT! Takk for utrolig inspirasjon - du er bare helt topp!

    Ønsker deg en flott helg, klem fra Lillian :))))

    SvarSlett
  3. Så fint skjørtet ble :)
    Sånn holdt jeg på også da barna mine var små :)
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  4. Du er som jeg har sagt mange ganger propp full av kreativitet og supre ideer.
    God helg ønskes deg fra provinsen.

    SvarSlett
  5. Nå, du er nå så flink atte!
    Hjertene på pulsvarmerne er utrolig fine.
    God helg og klem:)
    Ellen

    SvarSlett
  6. kjempe fint sjørt du er kjempe flink!! og veldig fine pulsvarmere!!

    SvarSlett
  7. hei.
    wow så lekkert et skjørt,smart med de hjerter som skjuler flekker,
    så flink du er,koselig med sånne skjørt,
    ønsker deg en fin helg.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Hei
    Skikkelig søte skjørt.
    For noen flotte bilder du lager, jeg er helt målløs av beundring. Å plukke ut 3-4 er helt umulig. Jeg har ikke blogget på noen dager. Vi har hatt planlegging og oppstartsuke på skolen, så jeg har vært nesten i koma om kveldene. Fra mandag er det heldigvis vanlig timeplan.
    Klem og god helg!

    SvarSlett
  9. Skjørtet er rett og slett kjempelekkert, og det skal bli spennende å se hvordan det vokser med tid og stunder.

    Klem

    SvarSlett
  10. Kjempe fint ble det....du er flink
    Og tilbehøret var også nydelig
    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  11. Man kan skjule det meste med noen velplasserte hjerter :-) Flott! Og hjertet på pulsvarmerne dine - NYDELIG :-)

    Riktig god helg og klem fra Siv

    SvarSlett
  12. Kjempe-lekkert Barbro - du er flink med detaljer som hever antrekket:-)
    Tusen takk for koselig hilsen - her går det i hundre og Mille har fått feber!(For første gang!):-(
    Men med helgen som hjelp er hun vel tilbake i stor-form:-)
    Ha en fin helg gullet,
    klem Hege.
    PS!Lurer på å sy noe til "store" jenter etterhvert selv - men har bare aaltfor liten tid!;-D

    SvarSlett
  13. Virkelig lekker re-design:) du er flink med sånt du:)som med så mye annet;) Ha en riktig fin fredag:) Klem;)

    SvarSlett
  14. Heisan..

    Dette var gøy å se, så flott gjenbruk!
    Du er bare så kreativ og flink, helgeklem fra meg

    SvarSlett
  15. Luring! Du er flink og kreativ, veldig kjekt å følge deg!

    SvarSlett
  16. Så kreativ og flink du er! Skjørtet ble jo som nytt og helt moderne igjen! Kanskje jeg kan sende over en pen liten haug med klær som skulle ha vært oppgradert her også....Kjempe snillt av deg om du vil holde øynene oppe for roseskatter til roseskapet mitt, det setter jeg stoooor pris på! Ønsker deg en strålende helg! Klem Cille

    SvarSlett
  17. Der har du svingt med tryllestaven igjen, ja. Ble veldig flott. ☺

    SvarSlett
  18. Jeg dåner! Så lekkert!
    Hvorfor kan jeg ikke sy??? Hvorfor?
    Du er så flink altså!!!!!
    Ha ei super kveld§
    Klem
    LIse

    SvarSlett
  19. Et riktig så lekkert høstantrekk må jeg si. Du er kreativ og flink som alltid. Jeg og bruker mye spplikering for å skjule hull og flekker.

    Ønsker deg og dine en STRÅLENDE helg. KLEM.

    SvarSlett
  20. Ok da, i løpet av høsten skal jeg ta frem den derre symaskin saken som står på bua. Og alt er din feil *knegg*
    For du er så kreativ, og jeg digger alt du lager!
    Flinka :))

    SvarSlett
  21. kjempefint! broderer maskinen din sånn fin skrift? eller det HÅNDarbeid?

    SvarSlett
  22. Så lurt, og så flott!!

    Du imponere stadig snuppa :o)

    SvarSlett
  23. Skjørtet ble kjempefint og smart å sy over hjerter for å dekke flekkene :)

    SvarSlett
  24. God helg til deg og, Barbro!
    Du har forresten en god gjenbrukshjerne!

    SvarSlett