torsdag 2. desember 2010

Min egen adventskalender


Påvirket av alle adventskalenderne rundt omkring fikk eg plutselig så grådig lyst på min egen kalender. Ja, det synes jeg faktisk jeg har fortjent.

 Selv om jeg har funnet fram julepynten, så betyr ikke det at huset er ferdigpyntet ennå. Derfor har jeg bestemt meg for at min adventskalender skal være å gjøre det enda litt mer julete her hjemme for hver dag.  Det betyr ikke at jeg skal ut å kjøpe meg noe hver dag. Nei, jeg kan godt gå ut i hagen og finne noen kvister eller kongler som kan være med på å gjøre det mer julete, eller kanskje jeg syr noe julepynt, baker - eller er så heldig at jeg får noe juleting til og med.


Som denne nydelige pynten laget av flinke Fru Fly. Utrolig skjønn med disse små ordene på.


Og så passet den så godt sammen med de røde hjertene.


Det stoppet ikke der. Av skjønne Sissel fikk jeg kjempesøt stjerne, juletre og hjerte i sink. Og siden det fremdeles var mer plass til julepynt på min hvitmalte stokk, fikk de komme til heder og verdighet der.


Så da lar jeg disse koselige overraskelsesgavene telle for 1. og 2. desember. Og så har jeg foregrepet begivenhetenes gang bittelitt,


for jeg har faktisk vært og kjøpt en vedkorv, som liksom skal være under luke nr. 3. Men litt sånn snikåpning må vel være lov? Hvis det er noen som ikke synes at en vedkorg ikke er spesielt julete, så kan jeg opplyse om at jeg har pyntet den med stor rød sløyfe...

Og se godt på bildet, kjære. Ser du at det er god fyr i peisen selv om du ikke er hjemme? Mor fikser det meste hun - bare hun vil:-)





19 kommentarer:

  1. Mor fikser alt! Så fint med pynt på ei grein :)

    SvarSlett
  2. Så fine gaver du har fått! Ja, adventskalender må man unne seg - enten den er sånn eller sånn - så lenge man er fornøyd!! Det er det viktigste!

    Flott ovn dere har - hører det knitrer og knaker helt hit! Klem!

    SvarSlett
  3. Så fint du får det! Utrolig koselig kalender :)

    SvarSlett
  4. For noen nydelige hjerter!! - og herlig budskap.

    Jeg har forresten en GIVE AWAY, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer smakfull? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

    Ønsker deg en fin dag!

    Hilsen Carina

    SvarSlett
  5. Hei:DDD Det trengs absolutt en rød sløyfe på vedkorven for og få det til og bli litt mer julete. kanskje noen røde strømper også? Vi trenger stæsjingen for å få den rette julestemnngen, for eller blir det veldig fort negative tanker om at dette er jo bare tull, fordi...... Selv holder jeg på å forvandle 20 meter med strie diverse julegreier. Ikke det at jeg har fått brukt opp mer enn et par meter, men det er morsomt og motiverende.Noe usikker på hva neste prosjekt skal bli, for jeg har i grunnen laget det jeg hadde planlagt:DDD Klemz

    SvarSlett
  6. For en smart ide. Tror sannelig min kalender til meg selv må bli å lage litt pynt etc hver dag.

    Klem
    Lotte

    SvarSlett
  7. Nå fikk jeg også lyst på adventskalender :-)
    Mye fint du har laget :-)
    og flotte strømper og pynt til julemarkedet :-)

    Jeg skriver ett innlegg om julemearkedet i dag på bloggen min , er det ok at jeg linker til deg ?
    Jeg linker jeg - så får du si ifra om du ikke vil , så tar jeg det vekk igjen :-)

    Lykke til med salget i helgen - så flotte ting som du lager , er jeg sikker på du får solgt alt :-)

    SvarSlett
  8. Det var den mest geniale kalenderen jeg har hørt om noen gang :)
    Gleder meg til å følge lukene dine.

    Klem

    SvarSlett
  9. Veldig fin pynt du har fått, Barbro. Kos deg med kalenderen din. Jeg har jo alliert meg med en venninne så jeg har pakkekalender for første gang på mange år. I dag fikk jeg en herlig julete fyrstikkeske med røde elger på, heldige meg.

    SvarSlett
  10. Så fint - det ser ut som du er i skarp rute!
    Her er det kaos i heimen. Som vanlig er på denne tida av året, er jeg i "oppussing-modus". Møbler og malingsspann hulter til bulter.
    Jaggu tror jeg mørketida gjør noe med hjernen, gitt - jeg "glemmer" at det jo snart er jul!
    Kos deg med god peisvarme i helga :)

    SvarSlett
  11. Hei Barbro!
    Så lurt da! Det blir jo til at vi mødre og koner tenker på å lage adventskalender til alle andre, men hva med oss sjøl? Så den ideen kjøper jeg, og skal straks tenke ut hva jeg kan unne meg! He, he!

    God dag og god 2. advents helg til deg og dine!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  12. Den greina var julete og flott. Jeg skulle gjerne hatt en sånn kalender som Elisbath har. Må alliere meg med noenjeg også, neste år :)

    SvarSlett
  13. Heisan du. Så flott du har gjort det. God ide med de søte små hjertene med fine ord på. Hadde kanskje vært noe for trollhasselen jeg har på badet... :)
    Nyt adventstiden.
    Klæmmer Susanne

    SvarSlett
  14. Så nydelig julepynt! Riktig delikat! Smart med en slik julekalender, må jeg si.

    SvarSlett
  15. Du er flink som får fyr. Mannen i huset har lenge vært oppgitt over meg som ikke klarer å tenne i ovnen. Men nå har jeg endelig fått det til - bruker enormt mange sånne tennbriketter og mye avispapir, men men...

    SvarSlett
  16. Så mye fin pynt du har fått! Koselig.

    Ha en fin helg. Klem

    SvarSlett
  17. Ikke tvil i min sjel: du klarer alt!!..og pent blir det også;)
    Kos deg foran peisen og klem fra meg;)

    SvarSlett
  18. Super idè, kanskje det er det jeg også må gjøre for å komme i mål. Her er det fremdeles rimelig upyntet. Men det var veldig inspirerende å være hos deg, det er jo så KOSELIG hos deg! Tusen takk for en kjempekoselig kveld! Klem H

    SvarSlett
  19. Hjertene dine er superfine! Og jeg fikk et supertips til hva vi kan lage på juleverksted :) Har grublet og grublet over hva jeg kan sette treåringen til å lage. Å flette julekurver var ikke midt i blinken, for å si det mildt... ;) Men å glitter/paljettpynte sånne tovede hjerter må jo være supert! Takk! :)

    SvarSlett