tirsdag 1. februar 2011


Det er morsomt å laminere, men det har en tendens til å ta litt av når vi først setter i gang, så derfor må lamineringsmaskinen gjemmes bort litt med jevne mellomrom. Nå har jeg imidlertid investert i 100 nye plastlommer fra Biltema, så her skal det lamineres til den store gullmedalje i ettermiddag. 


En lamineringsmaskin kan jo brukes til så mangt, men i dag har jeg begynt på et lite spill. Jeg tenkte jeg skulle lage et lesespill til veslesnuppa, og har printet ut bilder jeg har tatt selv. Disse har jeg så laminert, og printet ut tilhørende ord med både små og store bokstaver, som også har fått seg en runde i lamineringsmaskinen. 


Så er det da om å gjøre å finne riktig ord til riktig bilde. Når det begynner å bli litt for enkelt, kan man jo bare finne lengre og vanskeligere ord. 
Ekstra gøy er det hvis ungene får være med å lage spillet.

Nordlendingen trenger forresten et kurs i staving av fremmedord, så kanskje jeg må lage et til han og, hi, hi:-)


29 kommentarer:

  1. Så smart du er!
    Det er gøy å laminere, men jeg har ikke egen maskin. Kanskje jeg må gå til innkjøp av en...
    Veldig fint ble det også, med egne bilder av egne ting.

    SvarSlett
  2. Ja, dette er smart, men må desverre si at det vakte ikke bare gode minner. Som lærer i kommuner med traaaang økonomi blir det litt for ofte til at man må lage eget læremateriale, og dette har jeg gjort noen ganger.
    Men hatten av for deg som mamma som gjør dette - flere foreldre burde det!! KLEM!!

    SvarSlett
  3. Så smart og så pedagogisk riktig du er da;) Kjempefin lek/spill dette, og veldig greit å kunne utvide med alder og kunnskap:)
    Nyt tirsdagen, klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Kjempeluddig! Marie har begynt å få veldig interesse for bokstaver, men foreløpig er ABC-boken helt topp. Men dette skal jeg jammen huske på! Gratulerer så mye med seieren i Mammablogg Awards forresten! Det er jo selve definisjonen på kreativ og fortjente det så absolutt!:) Ha en fin dag, Barbro! Klem H

    SvarSlett
  5. Snedig! Hvilken maskin bruker du?

    SvarSlett
  6. Så herlig - morsomt og kreativt!

    KlemKKann

    SvarSlett
  7. Ja, hvis ikke du er årets kreative mamma, så vet ikke jeg..

    PS!Vi er så samstemte hjemme hos oss, at vi gjorde ferdig flisehandlingen på 10 min i år! Det kaller jeg enighet!

    Ha en fin dag, o kreative dame!

    Klem

    SvarSlett
  8. Heisann Barbro!
    Nå har damene kommet trygt hjem fra skumle skogen, og jeg hoppet straks innom bloggen din for å se hva du hadde brukt bildet mitt til:)Så søt du er da, TUSEN takk for all rosen!!Det var veldig veldig hyggelig lesning:)Og så fine de hjertene dine ble, søte bambier det også.Si i fra hvis du vil ha den retrobambien jeg googlet meg frem til, jeg kan jo alltids maile den til deg vet du:)
    Jeg har funnet ut at strykepåpapir kan brukes til så mangt, man kan jo til og med 'kopiere' fine retrostoffer som ikke er å få tak i lenger dersom man har lyst på en liten lapp til et prosjekt:)
    Så fin laminering du har laget der, det var en kjempegod idè!Og grattis så mye med den mammaprisen også, den var jammen velfortjent:)
    Ha en finfin dag, klem herfra!

    SvarSlett
  9. Fin idé, så bra at du har en slik maskin :)

    Klem

    SvarSlett
  10. Så spennende, flott ide!
    klem : )

    SvarSlett
  11. Kul ide! Når det gjelder nordlendingen som trenger kurs i rettskriving, så er vel ikke han alene... det heter investere. (sorry, måtte bare...)

    SvarSlett
  12. Hei Barbro,

    du har vunnet min sminkepung give away!
    Send meg en mail med fargeønske og om du ønsker nytt eller retro stoff.
    Og så adresssen min da:)

    siri_ruud@hotmail.com

    Klem Siri

    SvarSlett
  13. Så morsomt! Blir imponert over hvor kreativ du er, går du aldri tom for ideer?
    Ha en fin kveld videre,
    Klem T

    SvarSlett
  14. Jeg kjøpte meg lamineringsmaskin i går..*smiler*..helt klart veldig morro!
    Jeg tenkte jeg skulle laminere gangetabellen, små ord til de minste skole barna mine!
    Kjøpte en pakke med 100 lamineringsar...får se hvor lenge den holde da...*ler*..

    Ha en fin kveld,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  15. Gratulerer såå mye med velfortjent seier i Mammablog-awards Barbro!!
    Og du går jo aldri tom for kreative ideer - smart å lage spill med egne bilder og veldig kjekt for ungene :-)
    Kikker innom deg med jevne mellomrom vettu`:-D
    Ha en kos kveld snuppa,
    klem Hege.

    SvarSlett
  16. Enkelt og flott!! Godt tips :)

    SvarSlett
  17. Ååå, så fint det var! For en luksus med SÅ fine bilder til spillet. Og gratulerer så masse med seieren - signerer på velfortjent!!!

    Klem, Cecilie

    SvarSlett
  18. Gratulerer.
    Skolelyst liker godt at du bruker kreativiteten din på å lage pedagogiske spill til barn:-)

    SvarSlett
  19. Kjempe kreativt og pedagogisk av deg...
    Ingen kan si at du ikke er en kreativ mamma.
    Flinke du

    En liten adward på min blogg til deg

    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  20. Gratulerer med mammablogg- seieren! :) Velfortjent!

    Kjempegod idé du viser her!
    Klem

    SvarSlett
  21. GENIALT!!
    Har en slik jeg også - nei den må jeg tørke støv av og få sving på :))
    Du er altså så allsidig - lekkert Barbro!!
    Ønsker deg en vidunderlig uke!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  22. Kjempe smart !!! Laminerer servietter jeg til lyslykter.. Har en utfordring til deg på siden min... Klem klem

    SvarSlett
  23. Du er ikke bare superkreativ, men superaktiv også. Alltid noe artig som foregår hjemme hos deg. ☺

    SvarSlett
  24. For en utrolig morsom idè du har satt ut i live. Tenk å få være med å lage sitt eget spill da, det må jo være stor stas :)
    Gratulerer med seieren foresten, velfortjent :))

    Ha en fin dag Barbro

    SvarSlett
  25. Dette var jammen et fint spill! Snuppa mi er veeeldig opptatt av bokstaver, så dette hadde nok vært stas.. Dette kan jo selges på f.eks. epla!!
    God dag til deg!! Klem

    SvarSlett
  26. For en utrolig kul ide! Kan jeg spørre hvor man får kjøpt lamineringsmaskin?

    Og en anne ting, GRATULERER som vinner av den mest kreative mammabloggen! Det var SÅ velfortjent!!!

    Klem fra Carina

    SvarSlett
  27. Så smart. En fin måte å lære og lese på :)
    Ha en fin uke
    Trude :)

    SvarSlett
  28. Dette varmer et pedagoghjerte...

    SvarSlett