onsdag 1. juni 2011


Inspirert av min nyervervede hageinteresse, så blir det mange hagerelaterte gaver til søte, små bursdagsbarn for tiden. Det er litt sånn som når mor fryser, så må alle kle på seg, eller oversatt; når mor har fått hagedilla, så skal alle andre få det og... 

Det fins utrolig mye artige hageting til barn, og så er det kjekt å gi vekk noe som ikke er plastic fantastic. Så jeg velger helt å se bort ifra det faktum at dagens bursdagsbarn egentlig ønsket seg Barbie og prinsesseting. Det får hun helt sikkert nok av likevel. Og dessuten fikk hun det i fjor av oss. Så da så.


I år blir det vannkanne og hagespade fra Mitt Rom, gulrot-, tomat- og erteblomstfrø fra Rema, og en koselig prikkete (selvfølgelig) blomsterpotte med alt du trenger for å dyrke solsikke oppi. Sistnevnte er faktisk funnet hos bokhandleren, og i samme serien hadde de mye fint, blant annet en flott hagebok for barn.


Jeg hadde tenkt å sy et rødt prikkeforkle til hagebruk, men jeg tror tiden løper fra meg.... Og hagehansker var de dessverre utsolgt for.


Store jordbærplanter derimot var nettopp kommet på plass i blomsterbutikken, og er et fint gavetips nå når jordbærsesongen står for døren, for det er vel ikke mange barn som ikke liker jordbær. Gøy å få sin egen jordbærplante å stelle og høste:-)

Det spørs imidlertid om den blir en del av gaven, for husets to yngste har allerede lagt beslag på jordbærplanten, og plassert den ute på terrassen...

Bare et lite gavetips før vi haster avgårde i nok en bursdag:-)

8 kommentarer:

  1. For en flott gave! Akkurat nå kunne jeg ønske at jeg var et sommerbarn...

    SvarSlett
  2. Så fin gave! Bursdagsbarnet blir nok veldig glad for gaven!

    SvarSlett
  3. Det er da voldsomt som dere feirer! Når er bursdagsboomen over?

    SvarSlett
  4. med slike hageprodukter kunne selv jeg kost meg i hagen

    SvarSlett
  5. Flotte gaver!
    Barbie må jo ha en fin hage å være i på sommeren... Er jo ikke alle som har sin egen Brabie-hage... Mange har huset, men ikke hagen:)
    Klem Gitte

    SvarSlett
  6. Barbieting står alltid øverst på ønskelisten her også. Men iforhold til antall Barbier, lekes de fint lite med.-Og når den siste Barbien er ihende, ønskes alltid en ny. Hagegaven blir derimot gjerne brukt masse, en fin ide'. Vannekanna var skjønn.

    Ha en flott torsdag!

    SvarSlett
  7. For en fantastisk idè, det blir helt sikkert populær gave :D Unger er jo som voksne, de liker overaskende gaver, og denne var jo kjempesøt :D

    Ha en koselig skjærtorsdag :D

    SvarSlett
  8. Flotte gåver til sommarbarn!

    SvarSlett