søndag 11. september 2011

Enkel redesign og pimping


Jeg synes redesign og pimping av klær er utrolig gøy å holde på med. Det er slett ikke alltid så mye som skal til for å få en liten oppfriskning av et plagg du begynner å bli litt lei av. En liten perlebesatt rosett, som du lett snurper sammen, gjør hverdagstoppen litt mer festfin.

Jeg liker enkel redesign. Sånn som over her. En gammel gardin med kappe er sydd sammen og satt på blondestrikk i livet.
Her har gammel og litt ufiks kjole fått en liten makeover. Ermer og hals er klippet av, og det er sydd rundt kantene med sikksakksøm. En liten sløyfe med perle er sydd på til pynt, og vips så har man en sommerkjole til veslesnuppa istedet.
Skjørtet på min gamle ballkjole ble klippet av, og stroppene fra den gamle kjolen ble satt på den nye, i tillegg til at det ble satt i glidelås i siden.  Ja, og så snurpet jeg sammen litt overflødige stoffrester til en liten rose på brystet. En fin bursdagskjole til veslesnuppa:-)

Det trenger slett ikke være så komplisert, og det enkle er ofte det beste....




15 kommentarer:

  1. Er også glad i redesign. Og iallefall når det kan gjøres så lett :) takk for nydelig inspirasjon :)

    SvarSlett
  2. Eg skreiv ein kommentar her i sta, men den kom visst ikkje med. Tar det ein gong til:
    Kjempefint klede du får ut av ting som gjerne hadde blitt kasta.
    Eg tenker på dette kvar gong eg kastar klede; at denne kunne vel ha vore sydd om...Men eg kan jo ikkje slik avansert sying, og ikkje ser eg mulighetane heller ;)

    SvarSlett
  3. Du får det til å se så enkelt ut:) Vips så har du trylla frem noe av ting som ikke blir brukt lenger:)....og jeg kan ikke å sy nei;(

    SvarSlett
  4. Heisan!!! Her er det langt fra tanker til handling, eller rettere sagt kreative idèer til få en vellykket avlsutning på mine kreative krumspring. Men jeg beundrer de som får det til og att på til får det til å se så enkelt ut. Klemz Grethe

    SvarSlett
  5. Takk for hyggelig kommenar! Dere har jo fått til mye med deres uteplass i år. Håper på neste sommer jeg nå da.... Redisgn er kult! Ja, det ser så enkelt ut når du gjør det ;)

    Nå er mann og barn ute av huset, og jeg skal sette meg med noen tildanisser!

    ha en fortsatt god søndag!

    klem fra umulie

    SvarSlett
  6. her ble det visst noen trykkleifer.....

    SvarSlett
  7. Så flott!
    Liker å lage nytt av gammelt, jeg òg - men er nok ikke så idèrik som deg..
    Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  8. Det blir så fint!!!
    Skulle ønske jeg hadde samme kreativiteten:)
    Klem Gitte

    SvarSlett
  9. Veldig fint og veldig imponerende!

    Digger at du redesigner, det er helt genialt og så utrolig mye bedre enn bruk og kast... Og det blir virkelig fint det du lager!! :)

    SvarSlett
  10. Enkelt du liksom :-) Synes ikke dette ser enkelt ut i det hele tatt jeg. Men som vanlig tryller du med nål, tråd og saks.

    Lenge siden jeg har vært på blogg-besøk nå, og må si jeg savner kreativiteten din en hel masse. Må forsøke en titt litt oftere skjønner jeg:-)

    God høstkveld, fra Christin

    SvarSlett
  11. Takk for inspirasjon, Barbro!

    SvarSlett
  12. Du er flink!
    Ang kake: Ja, det innlegget har visst blitt superpopulært - mange søker på Oreokake og havner inne hos meg. Håper at noen har fulgt oppskriften og at den funker....

    SvarSlett