tirsdag 8. november 2011

På kjølige dager...

så er det deilig å ta på seg et par pulsvarmere. Helst skal de være så lange at man kan trekke de godt inni eller utenpå genseren. Så lange at det ikke blir noen glipe som slipper inn kalde gufs.
Stabelen med ullfilt har blitt kraftig redusert i løpet av de siste dagene ettersom pulsvarmere har blitt produsert på løpende bånd. Ullfilt tar rimelig mye skapplass, så det er litt deilig at det nå begynner å minke.
 
Det kjekke med å sy pulsvarmere er at man kan bruke mest tid på det som virkelig er gøy, nemlig å dekorere, og minst tid på sy sammen delene:-)

Ser du nøye på bildene, ser du at blomsterdekoren stammer fra duken pulsvarmerne ligger på. Ellers har jeg brukt blonder og bånd som jeg har hatt liggende, eller hvis jeg ikke har funnet noe passende så har jeg heklet på en fin kant.


Som på de hvite pulsvarmerne over her.


Litt perler og paljetter kan være med på å gjøre pulsvarmerne litt mer stilfulle. Ikke så mye som skal til alltid:-)

16 kommentarer:

  1. Så fine! Syns du skal turen til "Jul i Rosendal" for å selja desse! Med ei bygd som har ROSE i namnet sitt og ein marknad som har HJERTE som tema er jo desse perfekte! Meld meg på marian.thunold@kvinnherad.kommune.no så skal eg senda invitasjon i posten.

    Marian

    SvarSlett
  2. Så fine! Tenker disse skal få bein å gå på..

    Gleder meg til helgen jeg også..Blir spennende:)

    Klem..

    (Har du forresten mulighet til å komme opp med tingene dine på fredag ettermiddag/kveld) ?

    SvarSlett
  3. Kjempefine :-) Du kan virkelig det der med pyntinga du :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  4. Åååhhh...sssssoooo fffiiinneee!!!! Desse får nok bein å gå på ja. Godt å ha på kjølige vinterdaga.

    Når og kor e da du ska ha "utsalg", eller vera med på marked...?

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  5. Disse var nydelige! Skulle vært nærme nok til å komme på markedet hvor du skal ha utsalg, da hadde jeg sikret meg et par ;-)

    SvarSlett
  6. men så er det dette du er ekspert på. Å dekorere.
    Nydelige pulsvanter.
    Ellen :)

    SvarSlett
  7. Hei hei!!

    Nå er det alt for lenge siden jeg har vært innom her...å så masse flott som har blitt laget siden sist!! Herlig den genseren som er omgjort...fantastisk!!

    Flotte disse pulsvarmerene dine!!

    Klem Tine

    SvarSlett
  8. Så fine de er :) Flotte gaver!

    SvarSlett
  9. Kjempeflotte! Du er flink!! :)

    SvarSlett
  10. Å disse var lekre!! I vakre deilige farger,flott dekorert. Blir gode nå når kulden setter inn. Ønsker deg en fin dag. Klem Merethe

    SvarSlett
  11. De nederste der var noe av det lekreste jeg har sett på lenge!!!
    Er det borderi fra maskinen eller er det applikert på?

    SvarSlett
  12. Skal du selge pulsvarmerne på eplabutikken? Please!!!!!!!!!

    SvarSlett
  13. Skal du selge disse på julemarkedet ditt i gjestehytten (eller er det bare tull at du skal ha julemarked der?)? Da kommer jeg! Si fra når!

    SvarSlett