tirsdag 17. januar 2012

Bilder lyger ofte. Sånn som her. Godt kamuflert slitent og shabby barnerom.


Faktisk meget shabby rom med trist, hullete og bulkete tapet. Absolutt moden for fornyelse - ifølge meg. Nordlendingen, som lider av både selektiv hørsel og syn, var ikke akkurat helt enig. Han så ikke at oppussing var en dyd av nødvendighet.

Og akkurat nå skal jeg innrømme at jeg angrer på at jeg satte i gang med hele tapetrivingen. Det var liksom grådig vanskelig å få av de siste restene, så nå vurderer jeg å helsparkle vindusveggen i stedet. Sånn som de gjorde i Tid for hjem sist gang. Det så jo så lekende lett ut når Einaren gjorde det. Som har helsparklet vegger i 25 år. Jeg har vel strengt tatt bare sparklet et og annet spikerhull...


Gulroten her er at nordlendingen har lovet at jeg kan få lov til å ta vekk det stygge laminatgulvet på barnerommet, etter jeg er ferdig med veggene. Under laminaten ligger nemlig vakkert tregulv som jeg har planer om å male som i loftsgangen. Det kommer til å bli riktig smashing:-)

Her skal det sparkles!

Legg gjerne igjen noen oppmuntrende kommentarer under her - det trengs....


13 kommentarer:

  1. Du er råtøff, Barbro! Tregulv blir mye bedre enn laminat. Selv er jeg lei av tregulvene i soveromsetasjen, og vurderer å dekke dem til.. Ikke med laminat, dog!

    SvarSlett
  2. Hei på deg!

    Du er et rivjern Barbro....flink er du. Barnerommet kommer til å bli knallfint
    Hører at du har en mann som min....ti hi så det er du ikke alene om....
    oppussing trengs det da .....det er jo så bra sies det her i huset:))

    Ha en fin kveld
    Klem til deg

    SvarSlett
  3. Hehe, litt av en jobb du har startet på:)
    Men det kommer til og bli kjempebra!
    Og så fint med hvitt tregulv ♥
    Heier på deg og gleder meg til og se resultatet:)

    SvarSlett
  4. Så spennende!!
    Gleder meg til å se resultatet:)
    Jeg syns jo det gamle rommet var så fint..
    Så skjønner ikke at dette kan bli bedre;) ;)

    Klem Mari

    SvarSlett
  5. Det kommer til å bli kjempe bra til slutt. Godt vi ikke vet hva vi begynner på alltid:-) Lykke til.

    SvarSlett
  6. Knallfint gulv!! Vi har eit slikt under teppet på ungane sitt rom, men så lenge de er der må vi nok ha det varmande teppet der. Men så snart de har sagt ha det og er ute av huset for godt - DA!!!!!!! fram med malerkosten far!...og mor da....

    SvarSlett
  7. Da er det bare å sparkle i vei... :O)
    klem

    SvarSlett
  8. Du, dette går så bra!! Men kan du ikke leie inn Einaren da, og Kjerstien og han derre andre - så få vi se det på Tv alle sammen!!? Men om ikke det går så er jo du blogglandias svar på Einaren, vel - ei grepa dame med sparkel mellom tenna og spatelen i ene hånda og kamera i andre? Så, jo - helt sikker på at dette går helt supert: )

    Oppmuntrende nok?!

    Nordlendingen blir sikkert med hvis du skryter uhmmet av Einaren. Men liker vel ikke sånt så godt?!
    Gulvet blir i allefall flott - for det i loftsgangen var knallfint!! Elsker å gå barbeint på gamle tregulv: )

    Du, 1000 takk for stemme og koselig kommentar!! KLEM!

    SvarSlett
  9. Heia, heia, blir råflott når du er feridg, vettu.

    SvarSlett
  10. Ja de bildene må være lystløgnere spør du meg.. for jeg så ikke noe som virket slitt der jeg :) Syns rommet var kjempefint jeg, hehe :)

    Lykke til meg sparklingen, hehe :)

    Klem :O)

    SvarSlett
  11. Jeg heier på deg Barbro. Det gjelder å ha fokus fremover ;)

    SvarSlett
  12. Hei! Nå syns jo eg at før-bildene var mykje finere enn nå-bildene ;)
    Men det blir nok bra ja!
    Lykke til videre!
    Og takk for stemmen din!

    SvarSlett
  13. Lykke til! Du bor jo i Bergen, så du kan jo bare ringe Einaren :P
    Vi har prøvd oss på helsparkling en gang, det funket dårlig. Det ble sånn glattstrie i steden oppå gammel strie for å fjerne fiskebensmønsteret. Vi er bedre til å tapetsere enn til å sparkle! Støtter deg i "vekk med laminat-kampen"! Malte tregulv er uendelig mye finere!

    SvarSlett