lørdag 11. februar 2012

Hvitt er hvitt

Etter å ha sparklet, pusset, sparklet, pusset og sparklet og pusset litt til, så var veggen på barnerommet omsider klar til å males. Det vil si etter en grundig nedvask. Hele rommet var dekket av tynt finstøv, omtrent som om noen hadde gått løs med et brannslokningsapparat, og nok en gang angret jeg på rive - ned - tapet prosjektet mitt. Jeg hadde jo sett for meg en hjelpende hånd fra nordlendingen, men alt han hadde å bidra med var; Stå på, det gir resultater! Ja, og så kjøpte han maling og.


Etter tre strøk med maling var de to veggene ferdige, og jeg var innmari lettet og glad da jeg satte lokket på malinsspannet. Men det var helt til jeg snudde meg og oppdaget veggen bak meg som var i en annen hvitfarge.

Pytt, sa nordlendingen. Hvitt er hvitt.
Å, nei, du, sa jeg. Hvitt fins i maaange nyanser. 

Nordlendingen har moret seg storlig med maleprosjektet mitt og ringt rundt til storfamilien sin for å fortelle:
Ho Barbro hold nu på å mal veggan på rommet til ongan.
Å, sei du det. Korsen farge?
Kvitt.
Å, men ka farge hadde dokker før da?
Kvitt.
Og så lo de godt alle sammen...

Fin SARAvimpel fra Kort og Søm
Hjemmelaget klemme- og smykketavle
Dermed var det fram med malesakene igjen, og tre nye strøk. Og, du vet, når man først er i gang og maler, så baller det fort på seg, sånn at kassehyllen måtte få seg en omgang med hvitmaling den og. I tillegg til en hylleplate, en stol, en kasse... Og flikke litt på døren...


 Jeg finner sikkert snart noe nytt å male, så malingsspannene står rett utforbi soverommet, lett tilgjengelig. Sengen kunne for eksempel trengt litt maling i en ny hvitfarge:-)



Kjolen på døren er en veldig forsinket bursdagsgave, men passer heldigvis neste sommer og. Den var så søt at den måtte bare henge framme litt, sånn at mor og datter kunne få litt sommerfølelse og glede seg til varmere tider iført lette kjoler:-)

Kleshenger med hekletrekk fra svigermor i nord

Ha en fortsatt fin helg!

11 kommentarer:

  1. Ha ha, de lo nok godt ja. Kvitt er jo kvitt;)

    SvarSlett
  2. Nej hvid er mange nyancer fra krid hvid til Creme...:-)
    Jeg synes selv det er godt for øjet med flere toner af det hvide, så bliver det mere en blød hvid end skarp hvid.
    Nå nu blev det både norsk, nynorsk og lidt dansk...se selv fine toner...:-)

    Klem fra Lisbeth

    SvarSlett
  3. E e nordlændig sjøl, men kvitt e ikje bære kvitt!!
    Hihi.. Dæ e mange nyansæ...

    Nå skal jeg legge over til bokmål så kanskje
    det er litt lettere å lese.. *smile*

    Utrolig fint med de kassene. Har tenkt litt på oppbevaring
    på minstemor sitt rom. Kanskje noe sånt... hmm :)

    Mange klemmer!

    :)

    -Ida-

    SvarSlett
  4. Helt enig hvitt er ikkehvitt....det er mange nyanser!!!!

    Lykke til med videre malingsprosjekter ;o)

    Klem Tine

    SvarSlett
  5. Ha ha ha, fornøyelig.
    Ja hvitt er visst ikke hvitt, har jeg skjønt. Jeg har begynt den mentale forberedelsen på å velge hvitmaling til loftet, hvor det snekres for tida.

    SvarSlett
  6. Hehehe, hvitt er absolutt IKKE hvitt nei:)
    Her er det hvitt på den ene veggen og annen hvit på den andre... grrr...
    Må nok finne frem malingen smart igjen, og rette litt opp:)

    Ha en fin fin helg:)

    SvarSlett
  7. Nei, hvitt er nok ikke BARE hvitt....

    Men ikke alle som ser og skjønner det, nei.!!

    Fortsatt fin helg til deg, klem.

    SvarSlett
  8. Ha ha ha for en herlig telefonsamtale. Ja de er lik seg disse mannfolka. Men rommet ble fint. Begynner å få litt smaken på rosa jeg også så til uka blir det nok sydd et par råååsa puter he he.
    God morsdag i morgen.
    Randi

    SvarSlett
  9. Mannfolk, skjønner ingenting ;)

    Fiiint blir det uansett..

    God søndag og klem fra Tove

    SvarSlett
  10. he-he-he, hvitt er hvitt liksom...den var god! rart hvordan det har en tendens til å balle på seg når man først har kosten fremme og er i gang ;) riktig så nydelig ble det på rommet hvertfall, og den herlige kjolen, wow! krysser fingrene for en fin og varm sommer i år, det fortjener vi! *♥*

    SvarSlett