søndag 15. april 2012

Sommerlig uro



Jeg laget denne stoffremse uroen i fjor, og synes den gir et skikkelig fargekick der den henger på lekehytten. Imidlertid er ringen stoffremsene henger på litt i største laget, og jeg har tenkt å lage en ny en, men denne gangen skal jeg henge remsene på et hjul i stedet. Da tror jeg de kommer til å henge enda finere.


Alt du trenger for å lage en slik uro er:

- et hjul eller en ring
- stoffremser i lange baner 

Riv stoffremser i ulike lengder og knytt de rundt ringen. La stoffremsene henge tett i tett. Heng gjerne snorer trædd med perler innimellom. Da blir det ekstra fint:-)  Lag oppheng av stoffremser eller en kraftig snor. 


Flott og sommerlig pynt som er enkel å lage.

Ha en fin kveld!


13 kommentarer:

  1. Fargerik å herlig uro! Her kan vi jo bruke opp rester og kanter man ellers ville kastet! Supert!
    Puten i inlegget under her er også veldig, veldig fin! Har litt lyst på en "sukker-søt" krok et sted.... Ha en flott uke :)

    SvarSlett
  2. For en herlig fargerik og sommerlig uro. Jeg lengter etter sommeren når jeg ser de fargene. Ha en fotsatt god søndag

    SvarSlett
  3. Herlig & fargerikt!
    Klem Gitte

    SvarSlett
  4. kjempefint!! jeg laget noe lignende en gang, da brukte jeg en sånnen rundt dings som man egentlig bruker til å spenne stoff på og hva heter det nå igjen, sånn der håndarbeid. du vet sikkert hva jeg mener ;)
    din er nok litt mer fargerik enn min ble. herlig blikkfang!!

    SvarSlett
  5. Den er da bare super flot.
    Man kunne jo sætte en ledning med fatning i så var det en sød lampe.

    Knus Susi

    SvarSlett
  6. Nydelig den ble!
    Kanskje jeg skulle laget noe lignende
    selv og hatt på terrassen.. Den var virkelig
    fin og jeg har masse av stoffer så dette kunne
    jeg har klart! :)

    Men, hvor får man tak i slike ringer?? Hihi..

    Stor klem til deg, vennen!

    SvarSlett
  7. Kjempestili uro:-) . Jeg ble såå inspirert av skapet du har fikset på med tapet på skuffene, viste det til mannen min og har plan for hele kjøkkenet vårt, ser for meg :-))) så stilig det kan bli. Kjempefin blogg, legger meg som følger. Ha en fortsatt fin søndagskveld. Mvh Anita

    SvarSlett
  8. så fiin!
    jeg lagde to slike i fjor sommer, og hengte på hver siden av døra inn til lysthuset ;)
    de blafret så fint i vinden, og pyntet flott opp!

    SvarSlett
  9. Den er så fin og jeg husker den gost sist du viste den, og har tenkt flere ganger på den, så kommer nok til å bruke ideen en gang.
    Klem Linn

    SvarSlett
  10. Så FIN den var!!
    Perfekt og bruke opp restestoff til den ♥

    SvarSlett
  11. oioi !! Å komme inn til deg er alltid en fryd og jeg smiler fra øre til øre :)
    Blei i skikkelig sommerstemning og godt humør av den uroen din !! Hæli ide :)
    Klem Anita

    SvarSlett
  12. Fin og fargerik uro!
    Eg har hatt ei slik hengande på altanen, men med berre kvitt stoff (mot blått hus). Tok utgangspunkt i Dilldall-Nina si fillekrone, og hadde perler oppetter strengane som krona hang etter. Ringen laga eg av eit flatt metallband (funne i verkstaden til kallen) som eg surra med isolasjonstape. Må nok lage ei ny til sommaren, for den var blitt litt vel fillete i høst...

    SvarSlett
  13. hei! så fin:) herlig å enkel fargeklatt som frisker opp hvorsomhelst! super ide:)
    klem june.)

    SvarSlett