lørdag 26. mai 2012

Den som ler sist, ler best


I fjor fant nordlendingen ut at vi trengte parasoll på terrassen. Under sterk tvil ble han sendt ut for å kjøpe parasoll helt på egenhånd, men med et par instrukser. 

Parasollen skal ikkje være BRUN, sa jeg.


Og dette er hva han kom hjem med...

Ka feiler det deg? Er du fargeblind eller døv?? Eller begge deler muligens??? spurte jeg sarkastisk.

Men det var den einaste de hadde, og han selgar´n sa han va vældig populær, sa nordlendingen. Æ synes han er fin.


Midt i diskusjonen henger nabodamen, som forøvrig også er nordlending, over gjerdet, og roper:

Gu, kor fiiin parasoll dokker har fått!

Ja, de vet å holde sammen disse nordlendingene, og min nordlending var strålende fornøyd med sin gode smak. Men den som ler sist ler best. For i dag trengte naboene ny parasoll right away, men så streiket bilen. Da er det kjekt å ha gode naboer med parasoll, og som til og med er villige til å selge sin.


Så nå står brun parasoll hos naboene. Et vakkert syn:-)








17 kommentarer:

  1. Nå fikk jeg meg en god latter!!! Super bra innlegg!!! Ha en fin pinseaften! Klem fra Anne-Marit.

    SvarSlett
  2. Ha ha.... Du er vel god:)

    SvarSlett
  3. hahaha, jeg flirer godt og kjenner til den løsningen fra nordlendingen min:-))

    SvarSlett
  4. Ha ha ha, den fiksa du flott. Men tror du skal få slite om du er ute etter en parasoll i dus rosa eller fiolett....

    SvarSlett
  5. Du altså, haha. Regner med at du fikser ny parasoll selv denne gangen;) God helg!

    SvarSlett
  6. Jeg er også gift med en nordlending, fra selveste Lofoten og etter snart 35 år har han skjønt at sånne viktige avgjørelser som farge på parasoll, kan han ikke ta alene. Han har mulignes resignert for nå synes han at alt jeg gjør og velger er flott. HJERNEVASKET????? Eller er det for husfredens skyld, samme det, bare jeg får bestemme, fargene altså.
    Fortsatt god pinse til deg og dine.

    SvarSlett
  7. He, he... Det ordner seg stort sett alltid til slutt:-)

    Klem fra Mariann

    SvarSlett
  8. Hei på deg.
    He, he.. jammen bra det ordnet seg til slutt ;))
    Nyt resten av pinsehelgen!
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  9. Hei på deg.
    He, he.. jammen bra det ordnet seg til slutt ;))
    Nyt resten av pinsen!
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  10. Hehe jeg husker når du skrev om at den historien i fjor, godt det endte godt, og at du får det som du vil..
    KLem Linn

    SvarSlett
  11. Fantastisk! :) Akkurat sånn kunne min husbonde også funnet på..! Godt det ordner seg til slutt :D

    SvarSlett
  12. Hahaha, nå ler jeg godt her :)
    Ordner seg alltid til slutt!

    SvarSlett