lørdag 6. april 2013

Bryllupsinspirasjon


I fjor holdt nabosønnen bryllupet sitt på terrassen vår. Jeg har lagt ut noen av bildene før, men her kommer et skikkelig bilderas, som kanskje kan være til inspirasjon for andre med bryllupsplaner.


I toppen av partyteltet hengte bruden opp nettinggardiner og rislamper fra Ikea. Ikke så lett å se på bildene, men veldig romantisk og delikat:-)


Og jammen meg var det godt å ha et rikholdig lager av hvitmalte møbler. De kom virkelig til nytte for anledningen. Heller ikke dumt å ha samlet på diverse hvite serviser opp gjennom. Hver eneste tallerken kom til nytte. Bruden selv sto for den vakre bordpyntingen,


mens jeg stylet og ordnet uteområdet så godt jeg kunne.


Bordene ble pyntet med rosa peoner og hortensia i smale vaser fra Ikea, til den nette sum av 5 kr stykket.


Vasene ble fylt med lys rosa dekorsand i bunnen. Veldig dekorativt. Telysholderne med rosa mosaikkdekor er fra Nille.


Med litt glasslysestaker, småvaser i sølv og grønt brudeslør innimellom, så ble det et riktig nydelig bord.


Bare hortensiaen så jo ut som en liten brudebukett i seg selv:-)




Og til og med de to ekstra spisestuestolene som jeg hadde trukket om i et veeeldig rosa fløyelsstoff kom til nytte denne dagen. 

Nordlendingen syntes de så relativt horete ut, men bruden elsket de og insisterte på at disse skulle være brudeparets stoler:-)



De andre stolene hadde og har fremdeles prikkete voksdukstoff. Veldig praktisk til fest - og når man har barn i hus.





Praktisk var det og å ha inngang til huset i teltet.


Brudebuketten var like nydelig som borddekkingen.


Med mengder av lykter plassert rundt omkring ute, ble det riktig så romantisk når mørket falt på også.




7 kommentarer:

  1. Utrolig flott syns jeg- hadde passet som konfirmasjonsbord også dette :) Kanskje jeg skal tinge plass hos deg om et par år :) Kjenner lengselen etter sol og sommer når jeg ser disse flotte bildene...

    SvarSlett
  2. SÅ fint!! kjempefint dekket, og pyntet rundt om :D Var i ett lignende bryllup i fjor sommer selv.. de hadde festen på familiehytta og satt opp stort telt som de pyntet så vakkert inni!♥

    Ha en fin Lørdagskveld,
    Klemmer♥

    SvarSlett
  3. Hei .
    Så vakkert dette var, nydelig pyntet ,
    Kjekt med bryllup på sommer,
    Min datter gifter seg nå 13 april ,ja til lørdag, som vi gleder oss,
    Å bordpynting og annet står på programmet på fredag,
    Ha en fin søndag,
    Jeg er dårlig i blogg verden om dagen,
    Men følger med dere andre,
    Klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Herlig:)
    ..og så snill du er som stiller opp!
    Kan tenke meg det ble lekkert med tente lys på kvelden undt omking ja!
    *smile*

    Ønsker deg en flott søndag og en fin ukestart i morgen!:)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Mange flotte bilder av flott bordpynt! Heldige nabosønn som fikk låne terrassen deres :) Kan tenke meg at lekestua ble romantisk i mørket.

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder- det ser så fint ut. Men setter likevel pris på at nordlendinger krydrer det hele med sine betraktninger, så risikerer man ikke at det blir et for søtt bloggeinnlegg ;D

    Håper ellers at alt er bra på din kant, og at dere har fine vårdager - til tross for snøen ;D

    SvarSlett
  7. Det må bare bli et nydelig brullup.

    SvarSlett