torsdag 12. september 2013

Vi er allerede godt inn i september, så jeg synes sannelig det var på tide med et julete innlegg:-) Nuvel, et noe julete innlegg er egentlig nokså jobbrelatert, og skyldes en nært forestående aktivitetskveld hvor man skal inspirere og gi ideer til morsomme aktiviteter man kan gjøre sammen med barn.


Og silikisleire er alltid gøy. Dette er jo noe mange kreative bloggedamer forlengst har oppdaget, men i de kommunale kretser hvor jeg jobber kan jeg forsikre om at silkisleire for mange ennå er et relativt ukjent materiale. Så derfor har jeg hentet fram både pepperkakeformer, kjevle og blondeduker og kjevlet i vei. Det eneste som manglet for å få den ultimate julestemningen var lukten av krydder:-)


En liten stjernegris ble det også.


Ikke alt ble like julete. Jeg laget et par fugler med paljettøyne og fjær. Litt paljetter, fjær og glam pleier å appelere til ungene. Og fuglene kan jo henge framme hele året - ikke bare til jul:-)

9 kommentarer:

  1. Så søt disse figurene var! Jeg laget en del slike figurer i fjor, og det var morsomt å jobbe med:)

    SvarSlett
  2. Så søte! Dette var sbsolutt ett godt tips til juleverkstedet vi skal ha... :D

    Ha en fin ettermiddag,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  3. Kjempefine! God ide til juleverkstaden ja:-) Takk for tips:-)

    SvarSlett
  4. Enkel og stilren pynt. Tipper barna liker dette :)

    SvarSlett
  5. Flott pynt! Jeg har også laget sånne, ikke fullt så avanserte da, etter inspirasjon fra deg.

    SvarSlett
  6. Seriøst så er det jo ikke lenge til jul. (Jeg har faktisk bestilt noe julepynt, men ikke si det...)

    SvarSlett
  7. Så flott. Har akkurat lekt meg litt med leire jeg også. Et lite tips. Det er supert å bruke stempel på leiren :)
    Ha en fin helg, søte du.
    Klæm Susanne

    SvarSlett