tirsdag 29. juli 2014

Sommerfavoritter




I år har virkelig sommerkjolene fått svingt seg. Favorittene mine er disse to hjemmelagde.


Denne blå her har jeg hatt i sikkert tre år nå, men den er fortsatt en favoritt. Den er laget av en topp og et skjørt jeg fant på Fretex. Jeg klippet et stykke av toppen, rett under bysten og tok enkelt og greit og sydde skjørtet fast til toppen. 


Jeg hadde skikkelig flaks at toppen og skjørtet passet så godt sammen både i farge og uten ytterligere justeringer, så hele sommerkjolen var ferdig i løpet av et kvarter. Redesign er supert:-)


Kjolen over her sydde jeg i fjor av en gammel topp som også ble klippet litt av. Skjørtet er sydd av et stoff fra Åhlens som så ble festet til toppen. Og det beste av alt - ingen har maken:-)

8 kommentarer:

  1. Så herlig å titte innom bloggen din etter litt bloggferie!
    Sommerkjolene dine er superfine, skjønner godt du er fornøyd med dem:)

    SvarSlett
  2. Knallfine kjoler! Sånn har jeg lyst til å gjøre også!

    SvarSlett
  3. Super fine kjoler! Du er så god på redesign, og jeg digger det!! :-)

    Klem fra fargehverdag Gina

    SvarSlett
  4. Kule kjoler. Jeg har også brukt samme teknikk, med ferdig topp og påsydd stoff til skjørt, meg suksess. Denne sommeren har det virkelig vært anledning til å bruke kjolene som resten av året henger i skapet og venter på sol.

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte kjoler, super med redesign og gjenbruk!
    Tynne og lette kjoler er fint i varmen, skulle gjerne hatt flere, og vet jeg har trange topper liggende et sted...

    SvarSlett
  6. Måtte bare føye meg til koret over: Flotte kjoler! Jeg forelsket meg spesielt i den rosa! :) Så flink og kreativ du er!

    SvarSlett
  7. Ååå, så fine de kjolene var! Jeg skjønner godt at disse har blitt mye brukt :)

    SvarSlett