fredag 26. desember 2014

Jul på kjøkkenet


Den gamle kakeboksen fant jeg på et loppemarked for en stund siden, og den er vel egentlig ikke en julekakeboks, men den passer nå godt inn likevel i julete omgivelser på kjøkkenet. Kakeboksene som var stappfulle forrige uke, begynner forresten å bli ganske så slunkne. Heldigvis, det er jo ikke akkurat noe å spare på. Det har jo vært enkelte år man har stått såpass hardt på rasjoneringen av julekaker at når man finner fram igjen kakeboksene til neste jul, så er det jammen julekaker i de ennå. Det er da man skjønner at man kanskje har vært en smule gnien...


Det er koselig med litt julepynt på kjøkkenet. De søte juletrærne fant jeg på Nille. Det er sjelden jeg finner julepynt som jeg synes passer hjemme hos meg, men disse synes jeg var veldig fine. Kanskje jeg må ta meg en tur og se om de har flere igjen i morgen sånn at jeg får meg en hel juletreskog:-)


Etter flere dager med en eneste lang, sammenhengende kjøkkentjeneste er det endelig vår tur til å gå i julebesøk nå snart. Det skal bli deilig med litt oppvartning:-)

Ha en fortsatt fin jul!

5 kommentarer:

  1. Så sjarmerende kakeboks, skikkelig brukt den der :D
    Herlig stemning på kjøkkenet ditt!!

    Ha en fin romjulstid videre,
    Juleklem fra meg!

    PS: Sjekk ut den fine puten og lysestakene du kan vinne hos meg!:)

    SvarSlett
  2. Så nostalgisk og koselig:)
    Herlige farger!

    Håper dere koser dere i romjulen ♡

    SvarSlett
  3. Koseleg kakeboks, enten det er jul eller ikkje! Eg har sansen for det gamle. Og enn om det var like enkelt med kakerasjonering kvart år, for det er det jammen ikkje her. Det er sånn at eg lurer på om me har ein nisse i hus, for det er jo ingen som har teke noko ;)

    SvarSlett
  4. Så stilig,jeg har samme kakeboksen her hjemme,fant den på løa her på gården å tok den frem nå til jul:)
    Jeg plantet Amarylliser i den,du kan se det i et av de siste innleggene mine;)
    Juletrærne du fant på Nille var søte,jeg har og problemer med å finne "ny" pynt som passer her hjemme.
    Mannen har et ønske om noen flere nisser,men jeg er ganske sær på hvordan de skal se ut,hehe,så de skal gjennom et nåløye før de får komme til gards;)
    Ønsker dere en super nyttårsfeiring!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  5. nice blog and article, thanks Vimax

    SvarSlett